20 Januari

Idag är det den 20 januari, vilket betyder att det är min födelsedag imorgon. Och det är inte vilken födelsedag som helst. Jag fyller 18 år. Det är lite med skräckblandad förtjusning. Jag blir stor, nästan lite åldersnoja.
.
Denna födelsedagen kommer bli väldigt annorlunda än vad de brukar.
.
Jag kommer vakna upp i en annan säng, i ett annat rum, i ett annat land. Och ingen kommer komma in med paket och sjunga. Det känns lite vemodigt må jag säga.
.
Men det blir nog bra. Det blir om inte annat något nytt.
.
Men jag har bestämt mig för att flytta fram min födelsedag en månad. Iallafall i Sverige. Min spanska födelsedag är imorgon, men min svenska är den 21 februari. Då kommer jag befinna mig i Sverige. Då kommer min familj komma sjungande med paket och frukost på sängen. DÅ blir jag 18 på RIKTIGT! (Nu hoppas jag min kära familj går med på detta!)
.
Nu ska jag fira min sist kväll som 17-åring med en kopp te och lite spansk tv.
.
Puss och kram

Kommentarer
Postat av: ann och per

Jättegrattis Sara ! Det får bli ett tredje firande när vi ses i Spanien! Kramar Ann och Per

2011-01-21 @ 16:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0