26 September

Såklart började det regna på stranddagen i tordags, men först på eftermiddagen, så vi hann ha en halvdag med lekar och första-hjälpen-övningar.
På fredagen var det skola, men som vanligt på fredagar har jag bara en lektion, så det var rätt soft. Efter skolan gick jag ner till stranden själv, eftersom alla andra slutar runt tre. Egentligen skulle jag träffa Malin och plugga när hon slutat, men vi kom på att vi inte skulle hinna det då hon skulle vara i skolan och hjälpa till redan klockan halv 7 och det är rätt stora avstånd mellan allt här i funkan, så man måste gå en hel del, och det tar tid! Så jag satte mig på ett cafe och pluggade ett tag och sedan gick jag och kollade lite i affärer.
Klockan 7 var det tacokväll i skolan och det var himla gott och trevligt! Var jättelänge sen jag åt tacos. Sedan gick vi ut och jag kom hem väldigt sent. En lite jobbig sak var att min nyckel inte funkade när jag kom hem och jag fattade verkligen inte varför. Och eftersom klockan var halv 5 på morgonen kunde jag inte direkt ringa eller ringa på dörren. Efter att ha försökt låsa upp ett tag började hunden skälla och då kom Chica upp och kollade vad som hände. Det visade sig att storsystern lämnat nyckeln i på insidan av dörren och då går det inte att låsa upp. Men gud vilken panik jag hade!
Igår var jag jättetrött men gick och skulle plugga med Malin ett tag ändå, det gick sådär kan man säga för vi var så himla trötta och sega och det var vaaarmt. Sen gick jag hem och tog en siesta och lyssnade på min ljudbok (det gör jag iofs hela tiden, det är jättebra när man går).
Efter middagen följde jag med min värdmamma (Chica) och la abuela till ett hotel där det var dans. Det var faktiskt jättekul. Det var massor med spanska 50-plussare (och en del turister)och alla var jättetrevliga och pratade med mig (förstod lite men log mest och skrattade när dom gjorde det). Der dansade sevillana och det var kul att titta på. Jag dansade till och med jag litegranna för min värdmamma drog med mig upp på dansgolvet, det gick väl sådär kan man säga, hahah! Sen var det flamencoshow och i slutet hade en spansk gubbe sagt åt dansarna i showen att de skulle dra med mig upp på scenen så jag fick dansa med dom (jag visste inte det förrän de kom fram till mig), så jag fick alltså stå på scenen framför massor av människor och dansa flamenco. Det var roligt men pinsamt, men det var folk som sa att jag var duktig, haha! Önskar jag hade haft med mig en kamera! Efter vi varit på dansen skulle min värdmamma och abuela dricka öl på en restaurang bredvid där vi bor men jag gick hem och la mig.
Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra, tror jag stannar hemma och pluggar lite och går eventuellt till marknaden som ligger typ 3 min härifrån, men vi får se!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var synd att du inte hade kamera. Skulle varit skönt att se Sara och Abuela dansa flamenco!

2010-09-26 @ 12:52:47
Postat av: pappa

Glömde skriva att det var jag som skickade kommentaren. Kram!

2010-09-26 @ 12:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0