14 September

Idag var också en väldigt bra dag. Den var väldigt lugn då vi inte hade några lektioner utan idrottsdag. Jag hade valt självförsvar då jag tänkte att det kan vara bra att lära sig. Det har faktiskt hänt att elever på min skola blivit både våldtagna och kidnappade, så man kan aldrig vara försiktig nog. Själva kursen var bra, men jag är tveksam på om jag skulle komma ihåg allt om jag skulle komma i situationen. Idrottsdagen här var inte som idrottsdagar hemma där man brukar kunna välja typ fotboll, innebandy eller bowling. Nej, här kunde man välja alltifrån ridning till kickboxning, tai chi, vattenskidor, paintball och paddeltennis.
Efter skolan gick vi först ner till stranden en stund. Men vi tröttnade snabbt och bestämde oss för att gå och bada i några killar i klassens pool (vi har också pool, men den fungerar tyvärr inte just nu). Sagt och gjort så gick vi dit och badade och solade litegranna. Det var himla trevligt!
Vid halv 6-tiden var några av oss lite hungriga och eftersom vi befinner i Spanien skulle vi inte äta middag förrän vid ca 21. Så vi gick ner till strandprommenaden och satte oss på ett litet café och åt varsin macka.
Sen gick vi alla hem till sig. På vägen hem satte jag mig på en bänk på strandprommenaden och läste en stund. Till middag åt jag tortilla con patata, tonfisksallad och vattenmelon!
Sämre kunde man ju ha det! Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Anna

TRÅKIGT du verkar ha det ;) ;)

schysst att skolan o lärarna känns bra, spanskan kommer ju garanterat allt eftersom :) stolt över dig att du bloggar på (vissa andra, host jag host, är ju lite sämre på det) - det är himla kul att läsa :) pusss!!

2010-09-15 @ 12:24:19
URL: http://callianni.blogspot.com
Postat av: Erland Aspelin

Käraste Sara

Det är roligt att följa ditt liv i Spanien på bloggen. Det verkar som om du kommer allt mer och mer in i ditt nya liv. Nu har det gått mer än en vecka. Bra också att du trivs med din nya familj och med skolan. Du blir allt säkrare i spanska språket. Här på Kivik har hösten så smått börjat göra sitt intåg. Åpplmarknaden står för dörren. I mitten av oktober flyttar vi till Malmö.

Ha det nu bra och var rädd om dig!

Stor kram och puss. Farmor hälsar och säger att hon tänker varje dag på di. Det gör jag också.

Erland

2010-09-15 @ 17:58:03
URL: http://subaru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0