13 September

Vilken rutinerad bloggerska jag blivit som skriver två dagar i rad (eller till och med två gånger idag eftersom mitt inlägg från igår försvann!?). Men eftersom jag och Devote inte är vänner än går det tyvärr inte att lägga in bilder (inte för att jag har några roliga, men ändå!)
Idag har varit en mycket bättre dag än igår. Vi hade först 2 timmar MaC (okej, det var inte jättekul) men vi pratade mer och jobbade mindre den lektionen, så det blev ändå helt okej! Dessutom köpte vi kaffe i pausen och det var underbart, har inte druckit riktigt kaffe sedan jag kom (de har bara pulverkaffe här, eller nääääskaffe som en del kallar det!). Jag hade också spanska, spansk konversation och EnB, och jag gillade faktiskt alla lärarna. Men spansk konversation var liite (jätte) svårt då jag fortfarande har problem med att prata spanska, det flyter liksom inte på.
Eftersom jag och Malin kände oss lite skamsna efter den uteblivna mattepluggningen i söndags och var lite trött på att ligga på stranden bestämde vi oss för att gå till ett café och plugga lite. Vi hittade ett jättemysigt café som hette café Baskin som vi slog oss ner vid. Det var ett perfekt pluggcafé. (Här skulle jag lagt in en bild om jag hade tagit någon och om jag och Devote vore vänner).
Vi pluggade mycket effektivt i över 2 timmar samtidigt som vi åt croissant (hur stavas det?), drack kaffe con leche och agua con gas. Sedan begav jag mig hemåt. Men jag kände att jag fortfarande hade lite energi kvar, trots den intensiva mattepluggingen (den var det, jag är inte ironisk), så jag gav mig ut och sprang. Jag sprang ca 5 km på den sämsta tid jag någonsin sprungit, men jag sprang i alla fall. Så jag är nöjd. Typ. Inte. Men jag har mina anledningar till varför min tid sög: 1. Det var sjukt varmt. 2. Jag fick kryssa fram för det var så mycket folk på strandpromenaden. 3. Jag sprang över 10 övergångsställen och där gick det låångsamt för man fick vänta på bilarna. 4. Jag har inte sprungit på länge, men nu jävlar ska jag börja träna igen!
Imorgon är det idrottsdag och det ska faktiskt bli jättekul! Ha det så bra, puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0