12 September

Idag har varit en väldigt chill dag, har typ inte gjort någonting. Och när man inte har något att göra är det lätt att börja längta hem. Så det har jag gjort ganska mycket idag faktiskt, men nu känns det mycket bättre!
Dagen började med att jag vaknade typ vid 10-tiden, till en början låg jag bara i min säng och satt lite framför datorn. Men efter ett tag blev jag rejält uttråkad. Men eftersom vi inte kommit hem förrän vid 5-tiden efter nattens strapatser kunde jag inte höra av mig till någon förrän vid 12-tiden. Men när ingen svarade då heller bestämde jag mig för att gå till stranden helt själv och läsa lite i min bok samtidigt som jag stekte mig i solen. När folk började höra av sig vid ca 13.00 var det ingen idé att jag gick till dem, för den delen stranden de andra var på ligger ungefär en halvtimme från där jag bor och jag skulle vara hemma för att äta middag klockan 15.00 tillsammans allihopa (de äter middag på dagen här och typ ingenting på kvällen och vi har aldrig ätit tillsammans förut).
Sedan satt jag lite vid datorn en stund och ute på balkongen och läste lite i min bok. Vid 18 blev jag otroligt trött och inspirerad av spanjorerna tog jag mig en liten siesta och sov i en timme. Och sedan chillade jag lite till, vet inte riktigt vad jag gjorde faktiskt. När klockan var 20.45 tänkte jag att nu ska jag ta mig samman och ge mig ut på en liten springtur, men då kom Pepe till mig och sa att det var fotboll på tv. Det var Sevilla mot något lag jag inte kommer ihåg vad det hette, förkortades iallafall DEP. Här hejar man på Sevilla så från och med nu är mitt lag Sevilla (som för övrigt är Spaniens tredje största stad.) Så jag bestämde mig för att inte ge mig ut på den där springturen för att:
1. Det var ju fotboll på tv.
2. Det var väldigt varmt.
3. Jag hade inte ätit middag än.
4. Det är JOBBIGT att springa.
Så jag, Pepe och Chica tittade på matchen som var ganska dålig och slutade 0-0, vilket är dåligt eftersom Sevilla tydligen ska vara ganska bra. Middagen intogs framför tv:n och blev vad jag kallar bfd (breakfast-for-dinner), nämligen kalaspuffar med mjölk (jag ääälskar kalaspuffar!!), en macka och vattenmelon, det var himla gott! Nästa söndag spelar Sevilla mot Málaga i Málaga, och jag vill gå, men det verkar inte min värdfamilj vilja. Det är ganska konstigt då min värdbror var på matchen idag och Sevilla ligger 2 timmar härifrån medan Málaga bara ligger 20 minuter bort. Han går tydligen på alla Sevillas hemmamatcher och har säsongskort (självklart passade jag på att försöka verka cool genom att säga att jag har säsongskort på Djurgården, att det är rätt outnyttjat i år nämnde jag inte).
En lite rolig grej tyckte jag var att när José skulle åka på matchen packade han en kylväska fylld med mackor (som Chica gjort) och energidryck (han och hans kompisar är 20 år, haha!). Tycker lite synd om honom eftersom han kommer komma hem från Sevilla vid 2-tiden och han ska skjutsa mig till skolan vid 08.50, hoppas jag inte kommer försent!
Nej nu ska jag sova, puss och kram!
(som ni kanske märkte är detta en ny version av samma inlägg som jag publicerade igår, det är för att Devote fuckade upp sig och i princip hela mitt inlägg från igår försvann och det funkar inte att lägga in bilder!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0