Día de la hispanidad!

Idag är det den spanska nationaldagen, el día de hispanidad. Detta betydde att vi var lediga från skolan idag. Jag trodde att det skulle betyda att dom firade nationaldagen mycket, som i Norge, men tydligen inte. Den enda skillnaden från vanliga dagar var att alla var lediga (=allt stängt). Men jag klagar inte.

Dagen har spenderats med Olivia på Café Baskin. Vi har varit otroligt duktiga och pluggat en hel del. Så det känns bra!
Igår var det vanlig skoldag. Men jag var sjuukt trött så jag somnade till lite på två lektioner. Efter skolan var jag på Baskin (surprise) med en massa från skolan. Så det var himla trevligt faktiskt!
Jag och Moa-Li på Baskin igår (bild från Moa Ws blogg)

Ikväll ska jag bara ta det lugnt och gå och lägga mig tidigt, då blir jag pigg inför skolan imorgon! Och det blir paella till middag, första gången jag äter det sen jag kom hit, excited!
Update: Paellan blir imorgon istället, men jag fick efterrätt idag!

Kommentarer
Postat av: pappa

Kan vi få en recension av en riktig spansklagad paella?

2010-10-14 @ 17:11:18
Postat av: Johanna

Hej! Vad mysigt du verkar ha det där borta :) Vilket datum är det du kommer till Kivik och hur länge stannar du? Pusspuss!

2010-10-14 @ 18:29:07
Postat av: pappa

Hej

Det var väl inte den 16 september du skrev detta inlägg? Det är nog dags för ett nytt i vilket fall som helst!

Kram pappa

2010-10-21 @ 08:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0