23 Oktober

Ojdå, nu har det nästan gått en vecka sen jag bloggade sist. Eller om man räknar i dagar har det faktiskt gått det, för klockan är över tolv. Jaja, lite oviktig information sådär på kvällskvisten.
.
Anledningen till att jag inte bloggat speciellt mycket är att jag inte dirket har något att blogga om. Så är det. Vevckan har varit väldigt ohändelserik (om det nu är ett ord), inte dålig för det. Men inget att blogga om direkt. Men för dom som är lite intresserade kan jag dra veckan i snabbvariation.
.
Söndag:
  • Plugg hemma på förmiddagen
  • Lunch med min värdfamilj
  • Historiaplugg med Malin på café Murillo
  • Skype med (världens bästa) familj
Måndag:
  • Skola
  • Engelskaplugg i skolan med Cilla, Malin och Madde
  • Träningf: Aero step med Cilla
Tisdag:
  • Engelskaplugg med Cilla i skolan innan skolan började
  • Skola, hade engelskaprov som jag tror gick bra, men det kan man ju aldrig vet i förväg!
  • Historiaplugg (+ webtv)
  • Träning: Aero box med Cilla
  • Historiaplugg
Onsdag:
  • Skola (och jag förstår matten nu, sensation!)
  • Lämnade in det sämsta arbetet i historia jag någonsin skrivit.
  • Sov siesta
  • Tränade i gymmet med Cilla och Moa
Torsdag:
  • Skola
  • Pluggade mycket fysik på min låånga håltimme (nu förstår jag mycket mer, är rätt bra om jag får säga det själv)
  • Tränade i gymmet med Cilla
  • Gick till supermercadon med min värdmamma och värdsyster
  • Gick hem och åt vääldigt god mat (tortilla de patata och calamares)
Ja, det var min vecka. Som jag, inte särskilt speciell.
.
Idag har varit en bra dag den med. Som vanligt på fredagar har jag bara en lektion som börjar 11. Och den lektionen är idrott vilket jag tycker är sjukt kul, vår lärare är jättebra. Sen satt och gjorde lite, med betoning på lite, fysik innan jag gav upp. Eftersom ingen annan (förutom Cilla slutat och hon var duktig och satt kvar och räknade matte) hade slutat så gick jag själv och drack kaffe och läste lite i en bok. Sen gick jag och Cilla till gymmet.
.
Vid sex åkte jag, min värdmamma, abuela och min värdsyster till IKEA. IKEA på en fredag, kan du tänka dig något bättre fredagsnöje mamma? Det var som att komma hem. Jag berättade massa saker för dom om IKEA och sverige. Jag älskar IKEA. Men det tog lång tid att gå där, för de skulle kolla på varenda kök och varenda liten grej och säga vad fint allt var. Men det kändes verkligen som att jag visade dom Sverige, alla lappar stod det på svenska på och ni skulle se hur glad jag blev när jag hittade en soffa som hette KIVIK! Min värdmamma var nästan lika exalterad som jag kan jag säga. Och jag fick till och med köttbullar och potatismos till middag. Och min värdmamma sa att jag blivit duktig på att prata och böja verben, så då blev jag glad. Vi hade värsta samtalen. Vi brukar alltid prata åtminstone 20 minuter varje dag, men idag pratade vi mucho mucho mucho. Väldigt bra jobbat av mig måste jag säga. Jag kom iallafall nöjd hem med två doftljus, två fotoramar, kexchoklad, polly och knäckebröd. Dessutom fick jag min efterlängtade skrivbordslampa och den är neongul, så den passar nästan in i mitt rum. Jag fick välja lampa, så då blev jag glad!
Mina IKEA-köp!
Min lampa, den var väldigt efterlängtad kan jag säga. Och nu kom min värdmamma och min andra värdsyster in och beundrade den, de tycker också om den, haha!
.
När jag nästan var hemma från IKEA, vid tio, fick jag höra att vi skulle gå på bio och se Paranormal Activity 2 klockan halv elva med några andra från skolan (bild kommer när Madde uppdaterat sin blogg så jag kan sno hennes mobilkamerabild. Så det var bara att gå in, lämna mina saker och gå ut igen. Filmen var bra och läskig, men jag trodde nog den skulle var läskigare. Kanske var för att den var på spanska?
Gabby, Cilla, jag, Malin, Linnea, Michelle, Jasmine och Johan

Kommentarer
Postat av: pappa

Det låter som din spanska utvecklas. Du får tolka åt oss när vi kommer.

pappa

2010-10-25 @ 10:53:23
Postat av: emma

älska dubbade filmer!!! :P plötsligt kan alla amerikanare snacka både spanska och franska XD

2010-10-26 @ 20:24:10
Postat av: Farfar

Även när dagarna verkar vara händelselösa så ger de dig ändå nya erfarenheter. Lycka till!

2010-10-30 @ 17:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0