2 Oktober

En helt sjuk sak är att jag varit här i en månad idag. För precis en månad sen kom jag in i mitt rosa rum och började packa upp mina saker för min 10 månader långa vistelse här. Gud vad läskig den kvällen var, när alla runt omkring mig pratade spanska och jag inte fattade någonting. Nu har jag vant mig och jag känner att jag verkligen trivs här i min spanska familj!
Nu är det bara 9 månader kvar. Herregud vad tiden går fort. Och om några månader är det jullov och då kommer jag hem till ett förhoppningsvis snöfyllt och kallt Sverige. Och om bafa 25 dagar kommer världens bästa familj hit och hälsar på mig, jag längtar!
Vad har jag haft för mig sedan i onsdags då? Jo på torsdagen var jag i skolan. Hade först fysik och sedan håltimme fram till 14.40 då jag hade cultura. Culturan var lagom jobbig då vi bara gick och fikade eller "salimos a beber un cafe" som man säger här (tror jag det var). Salir är iallafall spanjorernas favoritverb enligt min lärare. Efter culturan gick jag och pluggade och drack en till kaffe på cafe baskin, där jag blivit en stammis (ligger på hemvägen). När jag gick förbi en restaurang utanför porten såg jag att min värdmamma och Carmen satt där och drack läsk så slog jag mig ner där och fick mig en jag med. Så jag gick lite från fik till fik! Sedan var jag och Cilla så duktiga att vi gick och gymmade, trots träningsvärk från body pumpen. Och gud vilka body builders det finns på vårt gym. Har typ aldrig sett större muskler. Ser ut som att alla går på anabola där. Måste ta ett kort någon gång.
Igår hade jag bara en lektion och då dansade vi Sevillana som är en folkdans som man dansar på ferian som är nästa vecka. Det var vääldigt svårt. Sedan gick jag ner till stranden med massa härliga tjejer och var där till typ 4. Då gick jag och pluggade. Sen gick jag hem och sov siesta. Det känns som att dagarna är mycket längre här på något sett, man hinner så mycket. Vid 11 mött jag upp Cilla och Moa och vi gick till en bar som heter Hollywood för att träffa ca 15 andra tjejer från skolan. Det var himla trevligt! Sedna gick vi ut en stund, jag tog taxi hem vid halv 3, för de andra ville vara ute längre men jag var trööött!
Idag har jag och min värdmamma Chica gått till olika postkontor för att kolla om paketet pappa skickat är där, men utan resultat. tyvärr. Jag vill ju ha mitt paket! Hoppas det kommer snart. Sedan har jag typ sovit, ätit, kollat på web-tv mm. Jag är jättetrött idag. Vet inte varför. Egentligen skulle jag följt med massa andra till Belamadena och gå ut ikväll, det är typ grannstaden. Men jag orkar verkligen inte och har blåsor under fötterna, så det gör ont att gå. Så istället ska jag träffa Malin och tjejen som hon bor med och det ska blir trevligt det med!
Jag gillar att jag skriver så sällan att det blir en hel uppsats när jag tar mig tid att skriva!
Cilla och Moa innan vi mötte de andra!

Kommentarer
Postat av: anna

haha, har inget emot uppsatser! nu har jag precis läst ikapp de senaste inläggen, woo! sover du något alls människa, jag läser bara "skola", "strand" och "gå ut" hela tiden :P saknar dig! puss!!!

2010-10-03 @ 04:46:23
Postat av: pappa

Och glöm inte plugga ordentligt! (men det verkar du ju fixa bra på cafeerna).

2010-10-04 @ 13:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0