16 Sepember

Idag har vi varit på utflykt i Ronda som är en bergsby ungefär 1,5 h härifrån. Det var jättemysigt och fint där. Tyvärr gör inte mina bildet staden rättvisa. Ni får helt enkelt åka dit och titta själva!
.
Det första vi gjorde i Ronda var att alla i från Svenska skolan satte sig på ett café och skolan bjöd på kaffe, schysst skola va?
.
Sen gick vi till en tjurfäktningsarena som ska vara en av Spaniens finaste och äldsta. Jag har inte varit på den i Fuengirola, trots att jag i princip bor granne med den, men tydligen ska den vara skabbig och ful i jämförelse. För övrigt var det en del som var på tjurfäktning här i Funkan förra söndagen och de sa att det var hemskt, att de typ kastar spjut i tjuren och att de dödar tjurarna. Usch och fy, men jag vill nog ändå gå på tjurfäktning någon gång, tror jag. Men det ska bli förbjudet här snart, eller iallafall i Katalonien, kanske inte här i Andalucien.
.
Sen gick vi och kollade på den fina utsikten i staden. Ronda är uppdelat i en ny och en gammal del. Delarna skiljs av en ravin som var 100 meter djup med en jättefin bro över.
.
Sen gick vi bara och strosade runt och åt vår medhavda matsäck. Chica hade gjort tre (!) stora mackor till mig, jag orkade en av dom, men det var gött. Sen gick vi och drack kaffe på ett cafe.
När vi kom hem från Ronda blev det fika i skolan, med kladdkaka och hela köret! Det var vääldigt uppskattat må jag säga.
.
Ikväll är vi rätt många som ska träffas på en bar vid 22. Tror jag går hem rätt tidigt ikväll, imorgon måååste jag plugga!
.
Puss&kram

Kommentarer
Postat av: moa

SARA! NU FÅR DU TA OCH SKAFFA ETT ALBUM PÅ FACEBOOK. VILL HA DINA BILDER!

2010-10-16 @ 21:36:55
URL: http://sverigevsspanien.blogg.se/
Postat av: Ellen

sarasara! :D om tre veckor så ses vi! :D älskar diig! PUSS

2010-10-17 @ 20:08:16
Postat av: emma

Aspet :D



jag vill oxå ha värme och sol!!!! skicka hit lite till kalla sverige !



fortsätt ha de toppen <3 <3

2010-10-20 @ 16:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0