Tesil

.
Att detta är en tesil är självklart för oss svenskar. Det borde vara det iallafall.
.
Det är det tydligen inte för spanjorerna.
.
För några dagar sen kom jag in i köket och då höll min värdmamma upp min tesil och frågade vad det var för något. Hon berättade att hon och äldsta systern diskuterat vad det var för något och kommit fram till att det kanske var något man gjorde svenska köttbullar med. Jag sa att det var för te men att det var en bra idé.
.
Lite smått jättekul tyckte jag allt att det var.
.
Men det ÄR faktiskt en bra idé. Fast undra om köttfärsen skulle fastna inuti silen? Och om inte köttbullarna skulle bli liite för stora?
.
(Jag har googlat tesil och man stavar det som jag gjort. Inte te-sil. Bara så ni vet.)

Kommentarer
Postat av: siri

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, det där gjorde min dag!

2010-11-25 @ 16:01:42
URL: http://siristjernfeldt.blogg.se/
Postat av: emma

hahahahahha underbart!!!!! :D



många kramar från malmström family

2010-11-26 @ 20:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0