Pepparkakor

Det känns som att hela världen har fått julfnatt. Jag trodde bara det var här i Spanien vi längtade till julen, men nejdå, till och med hemma i Sverige har de gått bananas. Min familj har idag bakat pepparkakor. Den 21 november. Rätt tidigt tycker jag. Det måste vara snön där hemma som hjärntvättat dom eller något.
.
Idag frågade jag iallafall min värdmamma ifall jag får använda köket och baka med mina kompisar och det fick jag. Jag skulle bara säga till i förväg så skulle hon fixa till (som har ugnen full med saker, som ett skåp typ). Så det var trevligt. Så någon gång framöver blir det definitivt julbak även här på costa del sol.
.
Här är en bild min pappa skickade till mig (rätt osmickrande och väldigt suddig dock). Det är, för som som inte ser det, en bild på min fina mamma och syster som bakar pepparkakor och man kan skymta lite snö utanför fönstret.
.
.
Nej, nu ska jag fortsätta att titta på Mysteriet på Greveholm, det är klockrent!

Kommentarer
Postat av: pappa

Suddigt men sött. Pepparkakorna blev goda.

Vi får se om snön ligger kvar till jul.

kram pappa

2010-11-23 @ 10:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0