En tanke

Som de flesta kanske vet så tänker jag en del. Jag är lite av en grubblare. Nu tänker jag berätta om  en sak jag gått och tänkt på ett tag, och även delat med mig av till andra.
.
Här i Spanien är dom, som de flesta vet, fan av att dubba filmer. Detta leder (i kombination med dålig undervisning) till att dom är otroligt dåliga på engelska (läs:kan inte alls). Musiken är däremot inte dubbad. Vilket måste innebära att dom inte förstår ett ord av vad dom sjunger. Precis som när man var liten och sjöng "Barbie-låten" när man var liten och tyckte det var vääärldens bästa sång.
.
Lite konstigt tycker jag. Att de inte dubbar låtarna också om dom ändå ska hålla på att fjanta sig med dubbning.
.
Imorgon är det Harry P som gäller. Och jag hoppas för guds skull att den inte är dubbad. Vet inte hur många gånger jag sa "en inglés" när jag köpte biobiljetterna. Hoppas dom fattade det... Den som lever får se

Kommentarer
Postat av: Farfar

Varför är spanjorerna dåliga på engelska? Har de lättare för franska och tyska? Det verkar vara ett intressant spörsmål för en språkforskare. Vi hoppas att allt är väl med vår prinsessa. Här i Malmö är det nu busväder med snöblandat regn. Jag gick likväl till gympan i morse med paraply som höll på att blåsa sönder. Kram också från farmor.

2010-11-19 @ 11:02:47
Postat av: Johanna

Hehe, sjunger de också "camma parbi less go bardy" som du gjorde när du var liten? ;)



Vad tyckte du om Harry? Ida och jag var och såg den igår :)



Puss!

2010-11-19 @ 20:20:54
Postat av: Beyoncé

Aa beyoncé gör sina låtar på spanska också, lite roligt!

2010-11-22 @ 10:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0